Rajangu jätkab varasematest teostest tuttavate sümbolite kaudu taas sootsiumi uurimist ja võimendatud visualiseerimist, lahates läbi isikliku tunnetuse nii kiirelt unustusse vajuvat nõukogude aega kui kapitalistlikku olevikku, millega oleme märkamatult üheks saamas. Kõrvuti läänemaailma ikoonide ja kaubamärkidega toob kunstnik vaatajani mälusoppides üha tuhmistuma kippuvaid nõukogude kujundeid. Tundub, et Rajangu jaoks pole suurt vahet nende tähenduses – mõlemad esindavad maailma poliitilis-majanduslikke jõustruktuure – on see siis gazprom või nafta, coca-cola või rahamaailma sümboli – mersu helendav ikoon. Hiiglaslike voodimadratsitena vormistatud pleksiklaasist kujunditel lebasklevad-liigutavad end ebalevad paljad inimkehad – kas totaalne turundus läbi erootika ja seksi? Rajangu näib osutavat läbi meedia iga päev ajudesse tambitud müügistrateegiale, mis kaotab piire avaliku ja intiimse vahel – ega üllata eriti. Kunstniku loodud magamistubades saavad sundimatult kokku ida ja lääne jõustruktuurid ning erinevate ühiskondade põhjustatud pained näivad olevat sama igavesed kui Rajangu loomingu põhisümboleid – igavene tuli.
Näitusega kaasneb värviline, 16-leheküljeline buklett.
Näitus jääb avatuks 2. oktoobrini.
Raul Rajangu kodulehekülg – http://www.raul.ee/
Reeli Kõiv
näituse kuraator