fbpx

Proovilend. TÜ maalieriala ja Tartu Kõrgema Kunstikooli lõputööde näitus

Tartu Ülikooli maalieriala bakalaureusetöid asub sel aastal kaitsma kaheksa noort maalikunstnikku. Nelja-aastane õppeaeg ei ole loomulikult piisav lõplikult väljakujunenud ja oma tee leidnud noore kunstnikuisiksuse vormimiseks. Lõputööde kunstilistes eelistustes on selgelt tajutav mõõdukas konservatiivsus ja valikute sõltuvus koolis õpitust – nii domineeribki näitusel väga erineva kunstilise lähenemise ja stilistikaga figuraalne kompositsioon.

Kadi Kängsepa akrüülmaalide sari “Maatriks”( juh. Jaan Elken) kannab tasemelt välja iseseisva näituse, autori pop-kunstist inspireeritud ja hooletu elegantsiga maalitud plakatlikule laadile lisandub üha maalilisisi kvaliteete. Kängsepa mittepealepressiv sotsiaalsus ja leebe huumor võimaldab tal sulatada ambivalentseks tervikuks mistahes viisijuppe – missivalimised, kuri kuningatütar, armeeteenistus, ”koera elu”, feministlik vaatepunkt jne.

Lii Jürgensoni kolmeosaline sari “Naise pahelisus”( juh. Jüri Kask) on lahendatud pruunikaspunases hõõguvas koloriidis, Satu Piiroineni roostepunane pollocklikult abstraktne sari “Naine ja aeg” ( juh. Jüri Kask)on inspireeritud Soome maastikule omastest rütmidest ja faktuuridest. Sabrina Normalo “Cats World`i” ( juh.Anne Parmasto) kriiskav ja lajatav koloriit tundub pärit olevat pigem Soome maali kontakstidest, harmoniseerudes siiski üllatavalt hästi Kärt Putki koomiksilaadse, täistoone ja neoonvärve kasutava maalimaneeriga ( “Autoportreed”, juh. Anne Parmasto). Kärt Putki tunneb kunstiüldsus isiknäituste kaudu Tallinna Linnagaleriis 2001 ja Tartu Kunstimaja Monumentaalgaleriis 2002. Tänavu võitis ta Lembit Rändi 10 000 – kroonise stipendiumi oma näituseprojektide eest.

Kadri Ilvese hüperrealismi sugemetega ja frontaalsete ruumielementidega (aknad, uksed, rulood) ”Ruumid” ( juh. Jaan Elken) on maalitud neutraalselt heledas, vaid sinkjaid varje registreerivas askeetlikus koloriidis. Figuuride psüühiline isoleeritus toob töödesse Hopperi-laadse ootuse ja üksinduse teema.

Rauno Mossi renessansist ja manerismist inspireeritud kunstiajaloolistest tsitaatidest rikas kolmeosaline hiigelformaadis ”Fatima saladus”( juh. Jaan Elken) on eksponeeritud eraldi kabelilaadse ruumiinstallatsioonina.

Anna Savihhina “Üks päev naise elust” (juh. Anne Parmasto) ülistab igapäevast. Vaoshoitud koloriidiga kolmeosaline sari on maaliliselt pehme ja pintslikäsitluselt ekspressiivne.

Kuraator(id) : Reet Pulk-Piatkowska, (J. Elken, E. Talvistu)