N�itusega "Split Mind" kuulutab Muravskaja n�ituse pealkirjale autegeva aktiga rahvusluse teema oma loomingus l�petatuks. K�simuseks j��b, kui enese identifikatsioon rahvuslikul tasandil eba�nnestub, siis mis saab edasi?
Tanja Muravskaja loomingut iseloomustab tugev sotsiaalne n�rv, mis peaasjalikult portreeformaadiga t��tades, kuid dokumentaalsust eirates, kehtestades selle asemel tugeva autoripositsiooni v�imaldab v�rdlemisi selgelt artikuleeritud seisukohti.Nii on Muravskaja portreede puhul �htlasi tegemist autoportreedega, mille kaudu autor tegeleb enese identifitseerimise ja positsioneerimisega. N�itusega "Split Mind" kuulutab Muravskaja taas kord l�ppenuks �he teema, seekord siis autori loomingut viimased neli aastat l�binud rahvusluse k�simuse. Esimeseks etappi sulgevaks n�ituseks oli "Encore" 2007. aastal Hobusepea Galeriis, mis v�imaldas sissevaadet autori m�lu-pimikusse v�ttes kokku Muravskaja varasemad v�ga �ldiste teemadega tegelenud pigem formalistlikud sarjad. J�rgnes neli aastat v�ldanud rahvusluse k�simusega tegelevate n�ituste jada, millest s�ravaimateks etappideks olid "Positsioonid" (2006) ja "Lucky Losers" (2009). Siin ei olnud enam tegemist pelga sotsiaalkriitika, vaid m�rksa konkreetsemalt p�stitatud subjektiivsete k�simuste ja enesepositsioneerimise v�imaluste l�bim�ngimisega. T�helepanuv��rne on, et sellest perioodist p�rinevad autori esimesed autoportreed, millele sekundeeris autori personaalse genealoogia kaasamine "Ema" (2008) ja kodumaa kui s�mbolistlik k�simus � video "Muld" (2009) ja palju t�helepanu p�lvinud installatsioon "Monumendid" (2010). |